Logo nedir? Kelime manaı olarak töz katlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan zat yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı nispeten önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çalışmasını meydana getirecek zat yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, emekletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain henüz çok yeğleme edilebilir. Tenha bir sektörde hareket gösteren emekletmelerin umumiyetle logoları bölümü temsil paha. Ama çabucak fazla bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çalışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayan emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, kolay anlaşılır, yolırlanması kolay, mümkün olduğunca azca skorda renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koca muhatara verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine munis olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipısıra lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm bile akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu bilim çok önemlidir.